Rajin-rajin lah click ya :)

Monday, February 2, 2009

Banyak cakap dan berpura-pura



Hati mana tak geram bila seseorang tu banyak betul cakap nya. Kerja tak lah sebaik apa yang dia digembar-gemburkan tapi mulutnya.. lebih laju dari bertih goreng. Apa yang keluar dari mulutnya, semua yang baik-baik tentang dirinya. Tapi, bukan susah untuk menilai seseorang kan. Kita cuma perlu observe dia dalam 10 minit, kita dah tahu sikit-sikit gerak geri dia.


Lepas tu pandainya lah berpura-pura. Depan kita, baiknya dia dengan anak-anak kita. Sayanglah, manja lah.. manis lebih dari gula lagi. Belakang kita, dia tak kisah pun anak-anak kita main air ke, kesejukan ke. Jaga pun malas. Dah tahu kita ni manalah larat nak jaga dua-dua anak kecil serentak. Amboi... suka-suka buka pintu bilik kita, seludup anak kita suruh masuk bilik.


Tak suka! Tak suka!


Siapa kah dia?? Siapa siapa lah... sape pandai teka memang bijak.. tapi takde hadiah pun.. ;)...

14 comments:

Kujie said...

neeza ni tak de lain..mesti kisah 'aku dah bibik'

hehehe

p/s..gudnite neeza, kak jie tido dulu..hehehe

RozIlah Kamarudin ImOlie said...

Sabarla.. Neeza.. masa anak2 kecik ni, masa tgh fening dgn bibik.. masa tgh mcm2...

tgk kak olie nih...pejam celik pejam celik... kerja/bibik/anak/kerja/bibik/anak...tengok2 si baby dah 5 tahun.. dah lupa semua yg berlalu..

yg ingat skrg ..is how i wish i was as thin as before masa dok sebok problems bibik..

::ADleez:: said...

saye tahu! saye tahu!...klu betul dpt aper? hehhee.. sin...alif...baa...roo.....;)

MommYaLif said...

siapakah agaknya & x&y macam mana? oh ya..live feedjit dah ok..gi repair

CJ said...

alahai bibik kesayangan kak neeza nih. hehe

MommYaLif said...
This comment has been removed by the author.
Neeza Shahril said...

Kak Jie,

rasanya neeza boleh buat novel pasal bibik kan.. gud nite kak Jie :)

***********************************

Kak Olie,

hehehe.. Kak Olie tak gemuk la.. neeza pun suka gak nak kurus.. tapi nanti tak larat pulak nak dokong anak heheh..

***********************************

Liza,

cakap dah tadi.. takdek hadiah.. tapi kalau nak jugak.. tunggu 5 feb.. hadiah untuk kanak2.. mintak dgn Ayin hehee..

***********************************

Kak Siti,

sape lagi kalau bukan orang itu...

***********************************

Cikgu,

akak tak sayang dia.. ;)

Raihah Rosli said...

Saya tahu kk neza!
maid baru Kk Neeza...
Sabar ye Kak :)

zino said...

boleh agak siapa dia hehe.. so apa nak buat dengan dia tu? hehe..

noniey alias said...

teringat emel pasal maid indon nih.. nauzubillah

xiiinam said...

Jerkah je!!
Kita boss tau....jangan kita je nak jaga hati dia sampai makan hati. kita bayar dia tau..

CkLah bukan mengapi2. Tapi betul ape...

(Errrr...Tapi jangan sampai dera macam kes si Nirmala Bonat kat Malaysia ni!)

Neeza Shahril said...

Raihah,

penat dah akak dik... tapi masih mohon kesabaran dari Allah...

***********************************

Zino,

kalau ikut hati, nak pancung je.. tapi takleh.. mintak tukar kot.. harapnya dapat laaa...

***********************************

Noniey,

email apa tu noniey? banyak cerita tau pasal maid indon..

***********************************

CkLah,

nak jugak buat gitu tapi neeza takut dia balas balik pada anak2 neeza sebab sekarang pergi kelas..
tapi nak habis dah ni..

semoga dapat lah tukar..

neeza tak pernah sentuh maid.. tak berani.. ;)

as said...

sudah terang lagi bersuluh..kah kah kah..
susah gak cam nih...sabar sabar.
kena import bibik dari Malaysia gamaknya..hehe..

Neeza Shahril said...

As,

bibik dari malaysia pun 2x5 gak as.. kena iklan kot hehee

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin