Rajin-rajin lah click ya :)

Wednesday, February 18, 2009

Mungkinkah?



Ada orang kata, dia baru beli nangka muda. Plan nak masak nangka muda dengan tulang. Tapi tak pastilah masak apa. Tak pernah pulak Neeza makan nangka muda dengan tulang. Cuba bayangkan - waaahhhh bestnyaa!!! hehehe...


Tapi tak tahu lah lagi jadi ke tak. Mungkin nangka tu dah jadi arwah kot hehe.. Kepada yang mengidam, sabar ya. Kalau tak dapat makan, nanti kita cari lain ya. Kepada yang dalam pantang tu, nangka tak boleh makan la... jangan nak mengada-ngada :P


13 comments:

manje said...

salam akak :)

sihat tak rini? baby mcmane eik?

>> manje takleh mkn nangka langsung... huhu angin satu badan... dan sakit2 badan...

as said...

walau camana pun,daku akan tetap berusaha untuk arrangekan camana cara nak p makan nangka nih :)

kalau kat utara memang orang buat gulai nangka nih..
gulai ngan tulang boleh,ngan ikan bilis pun boleh....
sedappppppnyerrrrrrrrrrr

utk org pantang,boleh jer makan,sebab dah hujung2 pantang..kah kah kah

**pssss
akak,tah tah depa kat sana nun dah gulaikan nangka nihh....uwaaaaaaaaaa,nangis ar camnih...hehe

Neeza Shahril said...

Manje,

akak sihat manje.. alhamdulillah.. :)

akak boleh manje dan akak sukeeee sangat hehee...
akak tak boleh makan kangkung kat sini.. tu angin untuk akak

***********************************

As,

hehee.. seronoknya as nak tolong arrange.. akak tumpang tau..

ya betul.. hujung2 pantang kira okay kan hehe..

kalau nangka tu dah dimakan, sedih jugak laaaa.. kita nangis sesama esok ye.. ;)

xiiinam said...

hi...hi...kenalah buat tahlil untuk aruah nangka tu.....siaaaan,muda-muda dah meninggal hu....hu...

Kak Elle said...

neeza...

kalau akak selalu nangka muda ni masak sayur lodeh makan ngan lontong.

Kujie said...

tumis darat tu neeza..........sedapnya......!

bau semerbak

tulipurple said...

ingatkan awek yg belasah tembikai aritu nak makan gak nangka muda...hehe,burrrp...'

Abang Long said...

Inilah buah yang paling berbisa sekali.

noniey alias said...

saya memang tak leh makan nangka. memang angin satu badan. dah try tapi memang tak leh.

tapi orang pantang lagi lah tak leh kan. hehehe

maklang said...

masak nangka muda dengan kari tulang sedap jugak, ganti ngan daging, tapi kalau dalam pantang jangan makan kot..

take care!

zany said...

kalau akak, rebus tulang campur rempah kari, tumbuk bawang merah sikit, letak santan cair sikit, dah masak kari tu, baru dilepaskan bawang, daun kari, halba yang dah digoreng. orang kata tumis darat. sedapnya.......

Neeza Shahril said...

CkLah,

itu lah pasal.. nak tahlil ni kena lah ada sedara mara dia kan.. manalah sedara nangka ni heheh..

***********************************

Kak Elle,

sedapnya lontong.. tak tahu pulak boleh letak nangka. boleh cuba ni kalau ada nangka ;)

***********************************

Kak Jie,

nangka muda celur cicah sambal pun sedap kan.. ;)

***********************************

Tulip,

akak rasa awek tu la yang nak makan nangka tu.. ish ish.. tak sedor diri betul awek tu kan.. hehee..

***********************************

Abang Long,

abang long takleh makan ke?

***********************************

Noniey,

doctor kata bolehhhh aje.. hehee..

***********************************

Maklang,

Neeza dah nak habis pantang.. boleh kot hehe..

***********************************

Kak Zany,

agaknya macam tu lah yang diorang nak masak.. sedapnyaa... tak sabar nak makan heheee..

elisataufik said...

kari tulang with nangka.. *droool*

too bad I cant eat nangka sangat.. angin :P

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin