Rajin-rajin lah click ya :)

Saturday, February 14, 2009

Pasal apa la..

Pasal apa ya
bila kita lemah, orang menindas kita
bila kita tak berdaya, orang burukkan kita
bila kita tak bersuara, orang gunakan kita
dan tak segan silu gunakan kita
serta mengambil kesempatan


Hari ini ialah hari yang agak stress
banyak pilihan
beberapa persoalan
antara dia dan dia


Kita perlu hormati dia
dimasa yang sama, kita perlu akur pada kehendaknya
bukan Nya tau..


penat lah..
bila lah nak habis benda macam ni
mungkin habis bila nyawa ini tiada lagi agaknya...
tapi mungkin juga ia masih berlarutan
tapi sekurang-kurangnya
otak ini tak perlu lagi untuk berfikir
dan menimbang tara
antara dia dan dia..


bantulah hambamu ini Ya Allah..
berilah ketenangan kepadaku
dan orang-orang yang aku sayangi..
Ameen ya rabbal Alamin..


Note: entry ini takde kena mengena dengan sesiapa yang membaca entry ini. hanya saya, dia dan dia sahaja yang faham. don't ask further ya..

7 comments:

cHeRyNa PiReS said...

sabar ye kak neeza...sha paham perasaan akak sbb sha pon macam tuh...semalam baru sha kena...kadang2 jadi tak paham betul...

Takpelah...ingat tuhan banyak2 ye!:D

Kak Elle said...

mengeloh panjang adik akak sorang ni...takpe neeza di dlm apa jua ada penyelesaiyan nya...bagi akak kalau kita tak bersalah tak payah berfikir panjang2....

Neeza Shahril said...

Sha,

sedihkan kalau jadi cam tu Sha..
Insyaallah, akak selalu ingat Allah Sha..

***********************************

Kak Elle,

memang tak salah kak elle tapi rasa bersalah pada orang lain pulak.. disebabkan orang lain, orang lain jadi mangsa..
thanks ya kak

Kujie said...

taknak tanya lebih2 neeza
bagi ruang utk diri sendiri ye
fikir mcm ni
kita bahagia bkn atas derita org lain
kita senang bkn atas kesusahan org lain
kita berjaya bkn atas kegagalan org lain...


syukur!

take care

Neeza Shahril said...

Kak Jie,

betul kak Jie..
tapi kan.. orang bahagia diatas penderitaan kita.. sedihnya laa...

as said...

akak stress ker?
kena p vacation nih.hilangkan stress tu :)
jom vacation :P

Neeza Shahril said...

As,

takleh la as.. pergi mana pun benda tu ada jugak.. kena balik malaysia kot hehee..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin