Rajin-rajin lah click ya :)

Monday, March 2, 2009

Cinta beralih arah..


Dulu dan kini...

Masuk kandang kambing, mengembek.. embeeekkkk!!
Masuk kandang lembu, mengemoo (ada ke word ni?).. moooo!!
Masuk kandang harimau, mengaum.. auuuummmm!!


jawabnya ada yang kena telan dengan ghimau tu..

(aummm! aummm! mak belang, panggil anak-anak belang semua. Nampaknya ada mangsa serah diri kat kandang kita ni.. rejeki rejeki..)


Semua orang, ya... tidak sorang pun terkecuali, semua orang perlu menyesuaikan diri dengan keadaan persekitaran. Bukan keadaan persekitaran perlu menyesuaikan diri dengan kita tau. Bila kita pergi ke suatu tempat yang lain, kita perlu hormat dan patuhi tatasusila (apalah maksud sebenar tatasusila ni yek?) ditempat berkenaan. Itu kalau kita hendak tinggal dengan selesa lah yaitu, tidak berkelahi mahupun bertumbuk dengan penduduk setempat. Kita pasti dihormati kalau kita pandai membawa diri.


Dalam menyesuaikan diri tu, ada beberapa benda yang dulunya kita tak biasa, dah jadi terbiasa. Maklumlah, nak blend with the culture la kunuuuunnnn... Makanya, inilah perubahan yang terpaksa Neeza dah buat.












Tapi... tapi... sebenarnya, takdelah Neeza tinggalkan terus yang dulu dulu tu. Masih ada lagi sebenarnya terutama minum kopi dan makan nasi lemak tu. Mana boleh tinggal weiii.. alamak! stok kopi hang tuah dah kritikal lah. Mana nak carik ni yek? Sesape yang nak datang tu, bawaklah supply kopi tu. Boleh gak minum petang-petang sambil makan cekodok pisang montel.. Errrr.. bawaklah lebih kopi tu untuk kami-kami disini.. :P


21 comments:

cHeRyNa PiReS said...

waaaa...surprise sha! ingatkan ape la yang kak neeza nak cerite nieh...sha suke part lembu tukar jd unta..macam mane la agaknye..

Kak Elle said...

nak kopi buat lah mcm nujum pak belalng neeza...hehe

Chekgu BaniHassim said...

pertukaran selera sempena tempat maustautin...
sekali sekale tukar selera ape salahnya kan kak??

MULAN said...

ya betooolll.. kopi hang tuah memang lah tersohor lazat nya.. mana2 saya pi, mesti hangkut punya.

pB said...

cantik Abaya tu

nanti bila pulang ke Mesia , belikan satu baut kak pB

boleh??

u know my size already wat ..

hi hihihi

zino said...

pos kan dari malaysia tak boleh ke? hehe..

::ADleez:: said...

ye ke gambor lembu tu...cam seladang la...hahhahahhaha...betul la...byk bende dh berubah... tp budu ttp di hatikuuuuuu...;)~

Neeza Shahril said...

Sha,

magic kan.. lembu jadi unta hehehe..

***********************************

Kak Elle,

kuali pun tak berkerak sebab malas masak kak Elle.. hehehh..

***********************************

Chekgu,

akak suka sebenarnya tukar2 selera ni chekgu.. :)

***********************************

Mulan,

tu la.. stock neeza dah nak habis ni.. nak kena roger orang kuala kubu suruh pos lah kot heheh..

***********************************

Kak pb,

cantik ke?? itu gambar cilok dari internet je.. nanti kena carik lain :)

***********************************

Zino,

boleh tapi rasanya kos pos lagi mahal dari harga kopi ;)

***********************************

Liza,

tu la.. 5 kali tengok macam seladang hahaha!!!
budu memang tak tinggal ;)

empunya diri said...

kengkadang merasa perubahan kat tempat org sy0k gak...
dari situ baru kita akan hargai&rinduuuuuuuu akan tempat sendiri...
;")

Rasyidah Abd. Aziz said...

tajuk perghh!!! bikin suspens je, tgk abaya tu nak suruh lak kak neeza posting gambar pakai abaya...sure cun gler

Mrs Rafiuddin said...

tak nah minum pun kopi hang tuah..
kalau kopi cap songkok ngan kopi kapal api kena ler..hehe...
mana bleh lupa nasi lemak..tambah2 balut ngan daun pisang!! sedapnyerrrr
bila nak makan nasi lemak daun pisang plak..hehehe

maklang said...

abaya mesti melambak dijual kat sana...cantek2 kan...

Nasrul said...
This comment has been removed by the author.
tulipurple said...

sis..lembu menguak....bukan kuak dada tau..hehe.
kopi hg tuah mmg besssshhhhh!

Neeza Shahril said...

Empunya diri,

betul tu.. best bila rindu tempat sendiri kan... sesekali balik, rasa hilang rindu :)

***********************************

Syidah,

posting gambar pakai abaya? heheh.. cun tu tak kot.. giler tu mungkin ye hehehe..

***********************************

As,

kopi yang kat rumah akak ni hang tuah la.. cap songkok mungkin belah utara kan..
daun pisang dah habis.. kena cari ni utk buat nasi lemak hehehh..

***********************************

Maklang,

depends.. ada yang cantik.. ada ang kelam aje.. heheh..

***********************************

Tulip,

laaa... menguak ke?? hahaha!!! manalah akak dapat mengemoo.. pepandai aje..

xiiinam said...

senaaaang hidup kalau orang pandai sesuaikan diri ni kannnn!!

psss: Belikan abaya satu...saiz M ya...ha...ha..

Zabs said...

Salam Neeza,
Tu cinta monyet je kot? Bila dah balik ke Malaysia nanti dilupakan semula...

Neeza Shahril said...

CkLah,

sini size pelik2 tau.. bahu berapa inci?

***********************************

Pak Zabs,

haah lah rasanya.. cinta monyet je ni.. nanti tempat lain, cinta monyet lain pulak heheh..

Kujie said...

cantik lembu tu.....hahahah..gemok dan gebu!

Nadine Zuharra said...

wah,dua yang atas tu yang memikat hati tu..samada m'sia or arab..tak kisahh..layann je..
laham mandhi tu macam nasi beriyani ke rase die kak neeza? : )

Neeza Shahril said...

Kak Jie,

kalau dapat jual tu.. mahu beribu lemon kan kak.. heheh..

***********************************

Nadine,

nasi mandhi lebih kurang macam nasi minyak tapi lebih sedap.. laham tu daging.. kat sini biasanya dia guna lamb..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin