Rajin-rajin lah click ya :)

Sunday, June 14, 2009

One of the days



lemah seluruh anggota

bila diri disalah erti

disalah anggap

akibat buruk sangka yang tak berkesudahan

gelap pandangan dan fikiran

sakitnya hati tak terkata

pedihnya jiwa menahan tuduhan

namun... air mata tak jua kering

mengalirlah air mata

semoga satu hari

ia akan menjadi saksi

kepada semua cacian dan tohmahan..

ya.. hanya 3 perkataan

sabar, doa dan berserah kepadaNya...



Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah

Kasihanilah diri ini Ya Allah
Engkau Maha mengerti dan mengetahui akan segalanya
Masukkanlah hambaMu ini didalam golongan orang-orang yang bersyukur
Ameen... ya Rabbal Alamin...


18 comments:

::ADleez:: said...

kenapa pulak ni akak?
lain mcm jer baitnye kali ni...
semoga sabar n tabah selalu...
smg tgn2 n mulut2 org yg berburuk sangka itu akan dibalas tuhan....

Jie said...

Sabar je la neeza...sebab itu berkali2 kita diingatkan..jgn berburuk sangka.

memang terasa pedihnya tetapi lebih baik dipendamkan saja dan satu masa nanti biar ia hilang dengan sendiri sehingga terlupa yang kita pernah merasa sebegitu. Biarkan ianya ibarat mimpi yang kita lupa setiap kali terjaga dari tidur dan kita pun meneruskan kehidupan ini dengan lebih baik lagi tanpa ada penyesalan…

Bila suatu masalah menimpa kita, lalu setahap demi setahap semakin kita memahami dan melihat “betapa besar kekuasaan Allah”, maka Insya Allah balasan dari Allah lebih besar dari masalah itu sendiri.

Wallahu ‘alam

Jaga diri neeza.........kita yang control hidup ini, jangan biarkan duka nestapa itu memudaratkan banyak lagi keindahan dunia ini.

pB said...

Salam Adik Ja,,,

bakpo pulok nie? Bunyi laing benar n3 hari ni????

Jangae dok lemoh anggoto badae tu.
Kalau kito dok di pihok hok benar , kito jangae takut ....

Gapo hok orghe nok fikir pasal kito , tu biarlah.
Allah lebih tahu gapo hok ado dalae hati , isi perut kito ...

Kalu sero nok jerik , tu jangae dok tahae tahae air mato tu. Jerik sapa puah hati ....

Allah sokmo masuk alik orghe hok sabar , hok sokmo berseroh padaNyo n jugok hok tok bereti berdoa ...

Ingat tu




*hugsssss*

nj said...

neeza...
sabar bebanyak...nak kongsi masalah dengan norma? Kut le nak buat lega sikit kepala tu...

Kak Elle said...

dunia yg penuh dgn iri hati dan cobaan.... sabar je lah ok?

kayteeze said...

Oh... Kak tie pernah rasa begitu... macam nak pendek nafas..hu hu..

Selalu mengadu padaNya... moga2 Neeza dapat tenangkan diri...

silversarina said...

sabar ye ... kalau boleh dijawab balik, jawab je biar orang itu tahu apa kesilapannya .

take care !!

hartini said...

Tersentuh rasa jiwa ni bila mendengar luahan Kak Neeza, semoga kak Neeza tabah ea.

cikMilah said...

adat dunia Ja.. sabar dan diam kalau tak mampu nak lawan/balas. Allah Maha Mengetahui...

maza said...

alahai neeza itew....

salam neeza itew... huhuhhu

Nadia Yuna said...

salam kakak,

kenapa ni? semoga kakak terus tabah. & i'm always pray for u.

miss u kakak!

Mrs Rafiuddin said...

jangan sedih ok!!
jom kita gi shoping :P

l i e y n said...

biasale tu kak neeza...
redha, sabar dan doa....
tapi tak salah nak mengalirkan air mata...

Neeza Shahril said...

Leeza,

takde apa-apa. Sekadar meluahkan rasa.. thanks ya..

***********************************

Kak Jie,

alangkah baiknya jika ianya hanyalah mimpi kak..
betul tu Kak Jie, kita yang control.. jadi teruskan hidup seperti biasa kan.. thanks Kak Jie..

***********************************

Kak Pb,

Insyaallah.. Ja ingak blako pesaenae kakok tu.
Ja sedar, Allah maha besar.. dio cumo uji oghae2 hok buleh terimo ujiae tu...
Timo kasih kakok deh..

***********************************

Norma,

Insyaallah norma.. hanya itulah yang mampu neeza buat..
terima kasih ya..

***********************************

Kak Elle,

betul tu kak.. sangat banyak dugaan dan kesedihan.. tapi Insyaallah.. neeza akan terus tabah..

***********************************

Kak Tie,

bila pendek nafas tu, rasa sebak kan Kak Tie..
Terima kasih Kak..

***********************************

Kak Rina,

kadang-kadang jawab pun tak guna dengan orang yang memang tak faham...
thanks ya Kak..

Neeza Shahril said...

Tini,

thanks Tini.. lebih senang akak meluahkan pada blog.. at least terlepas jugak..

***********************************

Kak cik,

sedih tu tak dapat dibendung tapi takpelah.. Allah maha penyayang. Terima kasih ya kak..

***********************************

Maza,

salam maza itewwww.. :)

***********************************

Nadia,

InsyaAllah.. thanks nadia..
akak akan terus tabah.. Insyaallah..

miss you too.. :)

***********************************

As,

InsyaAllah As...
jommmmmm.. :)

***********************************

Lieyn,

thanks Lieyn..
InsyaAllah akak akan terus tabah...

Abang Long said...

Tenangkan jiwa dengan zikrullah.

Berdoalah semoga terhindar dari fitnah.

Ainur68 said...

Ada apa2 yang boleh Kak nik bantu???

Neeza Shahril said...

Abang Long,

Insyaallah..
terima kasih ya..

***********************************

Kak Nik,

takde apa-apa lah kak nik..
tima kasih.. next week nak balik.. yeay!! ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin